Frågestund - SVAR

JULIA
Hej Emelie! :) 
Hej Julia! (:
* Vilken är din favorithäst på ridskolan? 
Oj, skulle nog säga Lady bland storhästarna och Lorrimar bland ponnyerna :)
* Hur är det att vara assistent, är det tråkigt, roligt, jobbigt?
Det är riktigt kul! Man upplever mer saker än när man är "bara" är elev. Det är så roligt att se små ryttare utvecklas! I början var det lite små jobbig när de yngre skulle galoppera för första gången, det är ansträngande att springa runt och runt i ett ridhus! ;)

* Vad är ditt mål med Timon under 2013? 
Jag har inte satt några mål då han troligtvis kommer att säljas men om han inte gör det är det nog att vi ska komma ut på fler tävlingar och förhoppningsvis starta 80cm.

* Hur tycker du att de andra hästarna på ponderosa är ett rida jämfört med Timon? 
Jadu, Spasiba har jag bara ridit en gång och då kändes hon rolig men lite "framtung". Morikorn rider jag då och då, han är speciell på sitt ästt men samtidigt är han en unghäst och har mycket kvar att lära! Agai var det länge sedan jag red men senaste gången stack han med mig. Annars är han helt okej att rida, inte en sådan häst jag skulle satsa på men. Aetii, ja, han är ganska döv på alla sätt haha...

* Skulle du egentligen vilja ha en egen häst eller känner du typ att du aldrig skulle ha tid med det? 
Jag skulle jättegärna vilja ha en egen häst och jag anser att jag har tid med det. Dock har inte mina föräldrar tid att skjutsa mig till stallet varje dag, så jag har tid men inte dem ;)

* Kommer du tävla lite mer med "Organ" och "Tyskland" under 2013 eller kommer du tävla typ lika mycket.
Jag ska försöka tävla mer, beroende på om min plånbok säger JA! ;)
 
 
MARLENE

*När började du rida?
Jag började rida i Februari år 2008/2007, alltså har jag ridit i snart 5/6 år :)
 
OLIVIA
*Hur går det med Timon nu? Ska han läggas upp på annons igen? :(

Så som jag har hört ska han upp på annons när som helst...
 
NICOLE

*Hur gammal är du?
Jag är 13 år gammal och fyller 14 år om ca 2 veckor.
 
*Hur gammal är Timon?
Timon är 8 år gammal och fyller 9 i April.
 
*Varför började du att rida?

Jag vet faktiskt inte varför jag började rida, jag tyckte att hästarna var söta djur helt enkelt ;)
 
*Har du någonsin varit rädd för något och om du har det hur kom du över det?
Inom ridningen har jag varit rädd för att hoppa, oerhört rädd har jag varit. Vågade knappt hoppa 50cm ett tag. Hur jag kom över det? Jodu, jag tror att Timon har hjälpt mig mycket. Vi var båda två lite ängsliga när det gällde hoppningen och därav tror jag att vi båda lärde oss att tro på varandra och inte vara rädda. Jag tog det även i min och Timons takt vilket hjälpt väldigt mycket! Under sommaren har jag utvecklats oerhört mycket inom hoppningen och nu är jag nästan inte alls rädd :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0