Jobbig dag!

Idag for jag till stallet runt halv 12 och var hemma runt halv 4! Tre hästar hanns med, herre vad trött jag vart! Slutade med att jag somnade i bilen...
 

Första pållen jag red var Torsten, det var tänkt att vi skulle rida egoboy men vägen dit var inte skottat så vi valde att rida runt travbanan istället. Snön är ju så himla tung och ponnyerna håller på att sättas igång så det kändes dumt att låta dem jobba så mycket. Väl på travbanan skrittade vi och travade lite, Torsten kändes fin och jag lät honom bara rulla på utan krav eller liknande.
 
Efter det dressyrade jag på Lorrimar, satan vad fin ponnyn var! Det var verkligen som en dans på rosor, han flyttade för skänkeln vid minsta rörelse. Himlarns vad fin han blev. Vi red igenom Märke II också mest för att se om jag minns banan. Sedan övade jag lite övergångar samt ökning. Efter lite dressyrande bytte jag häst med Moa så jag prövade på Daisy. Herre vilken skillnad det var! 
 
Hon var inte lika sammarbetsvillig så att säga, springig och sådär... Efter en stund med lite trav och skritt blev hon finare och började ta formen i traven då och då. Kände inte att jag krävde så mycket av henne utan ville mest bara att hon skulle ta det allra lättaste såsom att inte gena i hörnen ;) Galoppen ville hon inte riktigt ta utan det gick en gång sedan bestämde jag mig för att sluta, lite som en belöning till att hon tagit galoppen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0